MELLEMMENNESKELIGT, PRAKTISK

Telefin har heller ikke tid til at hjælpe mig - er der nogen andre der kan?

Flag 03-12-04 ~2 minutters læsning · 257 ord

Jeg har tilmeldt mig Telefin IP-Telefoni og har fået en 486 adapter fra dem. Men når jeg tilslutter den, kan jeg hverken ringe eller få internetforbindelse. Indimellem kan jeg få en klartone, men der sker ikke noget når jeg taster et nummer. Hvis Jeg taster «» «01» får jeg svaret dynamic og hvis jeg taster «» «02» får jeg at vide, at min IP-adresse er bare nuller.

Jeg har 4 enheder: 1) PC med netværksstik. 2) 486adapter med WAN, LAN og PHONE stik. 3) SpeedStream5100 ADSLModem med DSL og ENET stik. 4) Skillefilter med LINE, PHONE og ADSL stk. Der er ingen strømforsyning til skillefilteret, så jeg kan kun tænde 1) ADSL, 2) 486Adapter og 3) PC. Der er ingen router (jeg skrev modem/router fordi jeg ikke var sikker på navnet). Så jeg forstår ikke jeres vejledning. Svarene på de 11 spørgsmål er fortsat de samme men her er et nyt svar på spørgsmål 11, hvor jeg har præciseret opsætningen:

Fra stikket i væggen går et kabel til 4) skillefilter. Den har 3 stik: Skillefilter-ADSL, Skillefilter-PHONE og Skillefilter-LINE. Kablet fra væggen går i SkillefilterLINE. Fra Skillefileter-ADSL går der et kabel til 3) SpeedStream5100 ADSL-modem. Dette modem har 2 stik, modem-DSL og modem-ENET. Kablet fra skillefilter-ADSL går i modem-DSL. Fra modem-ENET gik et kabel før til min PC’s netværksindgang. Dette kabel går nu i stedet i WAN-stikket i min 2) Handytone486. Fra LAN-stikket i min Handytone486 går så et kabel til 1) min PC’s netværksindgang.

Er der nogen, der kan hjælpe? Telefin har åbenbart ikke tid til det.

Skribentmail: